Osobní rozvoj

Zvyšte své standardy, změňte svůj život

Znáte ten pocit, kdy se díváte na svůj život a najednou si uvědomíte, že nežijete tak, jak byste měli, nebo chtěli žít?

Měli byste žít život, po kterém toužíte.

Měli byste jíst lépe.

Měli byste se méně stresovat.

Něco podobného jsem poměrně nedávno zažila i já. Můj problém byl vždycky v tom, že v momentě, kdy se mi přestane dařit, tak se stáhnu do sebe a začnu se vracet zpět ke svým starým návykům. V takových chvílích je více než důležité se zastavit, podívat se na svůj život s nadhledem a zvýšit své standardy. Co to ale znamená?

Pro každého to znamená něco trochu jiného. Pro mě osobně zvyšování standardů znamená, že se rozhodnete respektovat sebe sama, a postupně zlepšovat sebe a svůj život. Znamená to převzít zodpovědnost za váš život, vzít vaše sny a cíle, podniknout konkrétní akční kroky a dosáhnout jich. Vysoké standardy se však mohou projevovat i v tom, jak se oblékáte, jak mluvíte, co konzumujete a jak utrácíte vaše peníze.

Kdykoli si uvědomím, že jsem sama zodpovědná za svůj život, vede to vždy k úžasným změnám ve všech oblastech mého života. Zkuste si tuto skutečnost pravidelně připomínat, jinak na ni budete, stejně jako já, často zapomínat.

Nyní se nacházím v období, kdy jsem za sebou nechala období sebelítosti a pracuji na tom, abych vrátila svůj život zpátky do latě. V tomto článku vám přináším tipy, jak já osobně zvyšuji mé standardy, abych převzala kontrolu nad kvalitou mého života a dosáhla všech cílů.

Psaní deníku

Psaní deníku představuje dokonalý nástroj ke zvýšení kvality vašeho života. Umožní vám poznat to, co vás baví a co od života chcete. Mně osobně psaní deníku pomohlo:

  • být vděčnější
  • dostat se ze všech špatných období
  • zlepšit mé duševní zdraví

Díky psaní deníku objevíte své přesvědčení, hodnoty a zjistíte, kdo ve skutečnosti jste.

Jak začít? Rozhodně to není třeba komplikovat. Prostě nějak začněte a postupem času vám to začně jít samo. Pokud nevíte, o čem psát, sáhněte například po vedeném deníku, který vám bude klást různé otázky. Můj oblíbený je například pětiletý deník Tam & Zpět.

Zpočátku pro vás možná bude obtížné vyjadřovat své myšlenky v celých větách. Pracujte klidně s jednoduchými slovy, pocity a okamžiky. Začněte například s 2 – 3 jednoduchými výzvami, které můžete denně vyplňovat. Například:

  • Každý den si zapište 2 – 3 věci, za které jste vděční.
  • Každý den si zapište 1 – 2 výzvy, kterým jste daný den čelili. Jak jste to zvládli? Jaké je možné řešení?
  • Shrňte váš den jednou větou.

Pokud se chcete vypsat a nevíte, kde začít, zkuste si například odpovědět na následující otázky:

  • Co mi vždy zvedne náladu?
  • Co chci ve světě změnit?
  • Jakým typem člověka chci být?
  • Čím jsem jedinečný?

Do vašeho deníku si zapisujte opravdu všechno – to pozitivní, i to negativní. To vám poskytne určitou perspektivu a nadhled a pomůže vám v sobě uzavřít některé kapitoly.

Bullet journal

Mým snad největším pomocníkem je můj Bullet Journal (zkráceně BuJo). Pro ty z vás, kteří neví, co Bullet Journal je, jedná se o minimalistický systém pro udržování osobní agendy, poznámek, úkolů a plánů. Bullet Journal hravě nahradí prapodivné organizační nástroje, poskládané z lepících papírků, všemožných aplikací a e-mailů. 

Jeho hlavní síla však spočívá v jeho naprosté přizpůsobivosti. Váš BuJo tak bude vždy reflektovat to, co se ve vašem životě právě děje. Záleží jen na vás a na vašich momentálních cílech. BuJo vám může pomoci být více produktivní, dosáhnout vašich osobních a profesních cílů, ale také vyčistit přeplněnou hlavu, abyste se dokázali podívat na své myšlenky z objektivní vzdálenosti.

Kromě přehledného postupu, jak se vypořádat s přívalem úkolů a povinností, má totiž i jednu hlubší rovinu: zklidnění mysli ve světě vlastnoručně psaných poznámek s sebou přináší schopnost sebereflexe a uvědomění si svých pocitů.

Krom zaznamenávání každodenních úkolů, měsíčního kalendáře, poznámek, dlouhodobých cílů apod. si zde můžete vytvářet vlastní sekce. Můžete tak celou sekci věnovat například knihám, které čtete, vašemu cvičícímu plánu, jídelníčku, či projektu, na kterém pracujete.

Můj Bullet Journal má následující strukturu:

  1. roční přehled
  2. reading list
  3. měsíční přehled + měsíční to-do list + afirmace
  4. habit tracker
  5. den na jeden řádek
  6. týdenní přehled
  7. měsíční shrnutí
  8. opakuji body 3 – 7

Možná někteří z vás tuto metodu (stejně jako já v minulosti) zkoušeli podle různých návodů na Youtube. Nedělejte to. Místo toho si přečtěte knihu Metoda Bullet Journal od Rydera Carrolla.

Pracujte na sobě, pro sebe

Možná si říkáte, proč se vůbec s něčím takovým obtěžovat? Třeba proto, že by to mohlo vést k mnoha krásným věcem. Většina z nás musí motivovat sama sebe a nemá nikoho, kdo by za něj dělal věci, nebo zvyšoval standardy jeho života. 

Neúnavně pracuji na vytváření svého vysněného života a jediné, co mě motivuje, jsem já sama a touha dokázat něco sama sobě. A to měla být také vaše největší motivace. Ne rodina, partner, učitelé, nebo vaši nadřízení.

Zvolte odvahu před pohodlím

Zvyšování standardů zahrnuje opětovné vedení sebe sama, ochotu opakovaně selhávat, čelit kritice s odvahou a vědět, že jste pro svůj cíl udělali maximum.

“Odmítněte snižovat své standardy, abyste vyhověli těm, kteří odmítají zvýšit své.” ~ Mandy Hale

Podporujte své zdraví, bohatství a myšlení.

Jediný, s kým musíme žít celý život jsme my sami. Tak proč nezvýšit standardy toho, jak se cítíte ve svém těle, jak utrácíte peníze a jaké myšlenky si volíte?

Pokud jde o zdraví, soustřeďuji se na to, abych měla co nejvíce energie. Když jsme plní energie, jsme více přítomní a přestáváme žít na autopilota. Snažím se pomalu a postupně měnit své stravovací a cvičební návyky. Chodím pravidelně na procházky, cvičím jógu a omezuji živočišné výrobky. Nic z toho vy dělat nemusíte. Jde jen o to najít způsob života, kdy se budete cítit dobře vy.

Dávejte přednost zážitkům. Volte kvalitu před kvantitou. Neustále se vzdělávejte.

V mém životě už nastalo mnoho situací, kdy jsem si nechala mezi prsty proklouznout spoustu příležitostí. Je samozřejmě naprosto přirozené, že v průběhu života párkrát prožijete těžké emocionální období. Věřte mi, moc dobře tomu rozumím. I já měla období, kdy mi nic nedávalo smysl a neměla jsem žádnou motivaci cokoliv dělat.

Právě v takovou chvíli je však nesmírně důlěžité říct A DOST. Nebude to asi jednoduché, ale udělejte to. Pro sebe. Protože, kdo chce žít nevkusný a mizerný život? Vytvořte krásný stav mysli. Jezte zdravě, starejte se o sebe a dopřejte si skutečnou péči o sebe, svoji mysl a duši. Naučte se starat o své finance. Udělejte si čas pro sebe a investujte do svých znalostí.

Slibte si, že se již nebudete spokojovat s průměrem. Zvyšte své standardy, změňte svůj život.

Líbil se vám můj článek? Podpořte moji tvorbu tím, že mě pozvete na kávičku. https://www.buymeacoffee.com/tasteofelegance

https://unsplash.com/photos/RaYjMmmaSCA

https://unsplash.com/photos/5KD5PmZEfcg

https://unsplash.com/photos/vKM1ZdtoBL4

10 komentář

  1. […] Přečtěte si více o tom, jak zvýšit své standardy v článku Zvyšte své standardy, změňte svůj život. […]

  2. Já mám ve svém okolí hodně kamarádek, které mají vysoké standardy na všechno kolem sebe, ale najednou je slyším, jak mluví o svém partnerovi s nespokojeností. Vždy mě zaráží, že někdo dokáže dvě hodiny číst recenze kvůli hledání nejlepšího zubního kartáčku, ale potom jde žít s někým, s kým si třeba vůbec nerozumí. A to vše jen proto, aby nebyl sám. Zvláštní fenomén.

    1. Díky Péti za tvůj zajímavý postřeh. Přitom jsou to hlavně nám nejbližší lidé, kteří na nás mají největší vliv, ne věci 😊

  3. says:

    Tohle je naprosto super shrnutí, sama se poslední dny zaměřuju na sebe a snažím se vést si deník. Kromě deníku vděčnosti mám také takový deník snů, kam si píšu, čeho chci jednou v životě dosáhnout a často se zamýšlím nad tím, jak to je vlastně skvělý. Miluju vizualizaci a věřím, že když budu makat, všechno to jednou budu mít:)

    1. Ahoj Adél, jsem moc ráda že se ti článek líbil a naprosto s tebou souhlasím! Síla vizualizace a myšlenky je opravdu neuvěřitelná ❤

  4. Skvělý článek! Moc dobře napsaný! A potřebuju tip na bullet journal, zatím jsem nenarazila na žádný, co by mne chytil za srdce, jak se říká. Jaký máš ty ? ❤
    Děkuji za skvělé počteníčko!

    1. Ahoj Peti, já začala s obyčejným růžovým od Graspa. Jak ho ale dopíšu, pravděpodobně sáhnu po Leuchtturmu 😊. Každý má ale samozřejmě jiné požadavky, takže pokud do něj chceš například malovat, pravděpodobně bude potřebovat o dost větší gramáž papíru.

      1. děkuju <3 kouknu na to! A počítej semnou, ráda si počtu tvé články a na tvůj blog určitě zavítám častěji! 🙂 Je super!

    2. Bullet journal není špatný nápad, ale já se do toho pořád nemůžu tak nějak rozhoupat. Vyhovují mi denní to-do listy, ale na nějaká roční shrnutí moc nejsem.
      Co se týká toho deníku, výzev a věcí, za které jsem vděčná, to jsem si jeden rok psala, když jsem měla takové negativní období. Bylo to fajn, splnilo to účel, ale už v tom nepokračuju. 🙂

      Blogerka Klárka

  5. Diáře jsem psala hlavně když jsem byla menší. Přiznám se, že mě to nikdy moc dlouho nevydrželo 😀 Ale buller journal mám moc ráda, miluju plánování a hrozně mě rozčiluje, že něco nejde podle plánů, jak jsem si to vysnila 😀 A na sobě pracuju už pár let 🙂 Jím zdravěji (nebudu psát úplně zdravě, na to se mám moc ráda a sem tam si něco faakt dobrýho dám 😀 nebo když mi mamka donese oblíbenou buchtu, tak přece neodmítnu), cvičím a co se týče těch živočišných produktů, těch bych se nedokázala vzdát, ale někdy se snažím zařadit jídlo z luštěnin, protože na ty často zapomínám 🙂

    WantBeFitM

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..